Czy można odwołać nocleg w hotelu i odzyskać wpłacone już pieniądze?

Na rezerwację obiekty hotelowego powinniśmy zdecydować się wtedy, gdy mamy praktycznie stuprocentową pewność, że podróż odbędzie się w danym terminie. Co jednak wtedy, gdy pojawiają się niespodziewane okoliczności i z noclegu nie będziemy mogli skorzystać, ale wpłaciliśmy już pieniądze?

Gdy rezerwujemy nocleg w hotelu, zwykle podajemy wtedy dane swojej karty, z której pobierane są następnie pieniądze, albo też wpłacamy je w ułamku ceny, w celu potwierdzenia rezerwacji.

Zdarza się jednak, że po wpłaceniu całej sumy albo części sumy hotelowi nie będziemy w stanie skorzystać z noclegu. Czy mamy wtedy szansę na odzyskanie pieniędzy?

Zaliczka a zadatek – czym się różnią?

Gdy wpłaciliśmy hotelowi tylko część sumy za nocleg, mamy wtedy najczęściej do czynienia z zaliczką, ale również może być to zadatek. Czym różnią się pomiędzy sobą te dwie opłaty?

Zasadniczo, zadatek nie pozwala na odzyskanie wpłaconych pieniędzy, natomiast zaliczka już tak i możemy wtedy domagać się zwrotu wpłaconej sumy.

Zwrot kosztów tylko w wyznaczonym czasie

Musimy jednak pamiętać o tym, że obiekt noclegowy może wskazać na termin, do którego możemy wykonać bezpłatne odwołanie rezerwacji. Najczęściej to możliwe w terminie do tygodnia od rozpoczęcia noclegu. Po tym czasie, obiekt może zatrzymać wpłacone już środki.

Zatem jeśli nie jesteśmy pewni, czy w danym terminie będziemy na pewno nocowali w wybranym obiekcie, powinniśmy zapoznać się bliżej z warunkami odwołania rezerwacji i sprawdzić, jakie są ewentualne koszty takiej procedury.